Cikkek

Hogyan lehet az oldalra regisztrálni?

Azoknak, akik szívesen szerepelnének akár iskolaként, akár fogadóintézményként az oldalon, összefoglaltuk, ki és milyen módon regisztráltathatja magát az oldalon.

Kinek kell regisztrálnia az oldalra?

Minden fogadó intézmény, illetve iskola a portáltól automatikusan kap egy felhasználói hozzáférést (csak az oldal indulásakor importált intézményeknél), aki belépve szerkesztheti az adott intézmény oldalát, kezelheti adatait. Amennyiben szükség van egynél több felhasználói hozzáférésre, akkor az új felhasználót regisztrálni kell az oldalon. A Jobb felső sarokban lévő „Regisztráljon” linkre kattintva ki kell választania, hogy milyen minőségben szeretne regisztrálni: iskola vagy fogadó intézmény. A választás után megjelenő listából ki kell választani a várost, amelyen belül az intézmény működik, majd a megjelenő listából ki kell választani az intézményt név és cím alapján. Meg kell adni az igényelt felhasználónevet (amely nem lehet azonos a már rendszerben lévő felhasználónevekkel), az érvényes e-mail címét és a teljes nevet (amely a személyi igazolványban szerepel). A Regisztrálás gomb megnyomásával egy regisztrációs igény keletkezik a rendszerben, amelyet az OFI operátorai bírálnak el (ellenőrzik a regisztráció jogosságát illetve a személy jogosultságát a használathoz). Ha pozitív az elbírálás, akkor egy e-mailben kapja meg az ideiglenes jelszavát, amelyet első alkalommal meg kell változtatni. Ha jogosulatlan a regisztrációja, arról szintén e-mail útján értesítjük.

 

Fogadó intézményként szerepelünk a találati listában. Miként szerkeszthetjük az oldalunkat?

Amennyiben az Ön intézménye szerepel a portál találati listájában, és az elérhetőségei között megadott e-mail cím érvényes, úgy a Közösségi Szolgálat Portálon keresztül kellett kapnia egy regisztrációs e-mailt. Ebben az e-mailben egy felhasználónév és egy ideiglenes jelszó szerepel, amelyet első belépéskor meg kell változtatnia. Sikeres belépés után a jobb felső sarokban található „Saját oldalamra” gombra kattintva az Ön intézményének az oldalára kerül. Itt lehetősége van szerkeszteni azon adatokat, amelyek nem a központi rendszerből kerültek importálásra, valamint vehet fel újakat is. Itt szerkesztheti a találati listában megjelenő rövid leírást, valamint a Bővebben szekcióban részletes bemutatkozást készíthet intézményének. Tölthet fel képeket, dokumentumokat, videókat, az elkészült projektekről készíthet beszámolót, valamint új projekteket írhat ki az iskolák számára. Amennyiben Ön az intézményén belül az általunk regisztrálton kívül, újabb felhasználói hozzáférést szeretne létrehozni, kérjük olvassa el az (Iskolaként nem szerepelünk a találati listában. Hogyan kerülhet fel iskolánk a listára?- kérdésre) leírtakat.

 

Iskolaként szerepelünk a találati listában. Miként szerkeszthetjük az oldalunkat?

Amennyiben az Ön iskolája szerepel a portál találati listájában, és az elérhetőségei között megadott e-mail cím érvényes, úgy a Közösségi Szolgálat Portálon keresztül kellett kapnia egy regisztrációs e-mailt. Ebben az e-mailben egy felhasználónév és egy ideiglenes jelszó szerepel, amelyet első belépéskor meg kell változtatnia. Sikeres belépés után a jobb felső sarokban található „Saját oldalamra” gombra kattintva az Ön iskolájának az oldalára kerül. Itt lehetősége van szerkeszteni azon adatokat, amelyek nem a központi rendszerből kerültek importálásra, valamint vehet fel újakat is. Itt szerkesztheti a találati listában megjelenő rövid leírást, valamint a Bővebben szekcióban részletes bemutatkozást készíthet intézményének. Tölthet fel képeket, dokumentumokat, videókat, az elkészült projektekről készíthet beszámolót, valamint új projekteket hozhat létre. Amennyiben Ön az iskoláján belül az általunk regisztrálton kívül, újabb felhasználót szeretne létrehozni, kérjük olvassa el a 24. kérdésnél leírtakat.

 

Fogadó intézményként nem szerepelünk a találati listában. Hogyan kerülhet fel intézményünk a listára?

Ahhoz, hogy a kozossegi.ofi.hu felületén a találati listában nem szereplő más szervezet, intézmény megjelenhessen, minimum 1 éves közös együttműködés alapján történő iskolai ajánlás szükséges (ezen kívül hozzájáruló nyilatkozat, illetve a fogadó szervezet alapító okirata). Amennyiben van az Ön környezetében közösségi szolgálatosokat fogadó intézmény/szervezet, akkor kérjük, tájékoztassa Őket erről a kritériumrendszerről, illetve javasolja nekik, hogy vegyék fel az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézettel a kapcsolatot a kozossegi.szolgalat@ofi.hu e-mail címre írva. A közösségi szolgálatban partnerként 1 éves tapasztalat alapján az oktatási intézmények ajánlhatnak megfelelő dokumentációval fogadó intézményeket saját felelősségükre, s ezek felkerülnek az adatbázisba az OFI segítségével. A dokumentációt a továbbiakban az OFI őrzi. A Közösségi Szolgálati Portálon fogadó intézményként való jelenlét nem feltétele a Közösségi Szolgálatban folyó együttműködésnek.
Tájékoztatom továbbá, hogy kivételes esetben mentesülnek az 1 éves kipróbálás és ajánlás alól és felkerülnek a honlapra a közösségi szolgálatban feladatot vállalni akaró állami szervek, illetve olyan országos szervezetek, amelyek legalább 10-15 fogadóhellyel rendelkeznek országosan. Ezekben az esetekben az OFI az Oktatásért Felelős Államtitkársággal egyeztetve dönt a szervezetek adatbázisba való közvetlen felvételéről.

 

Iskolaként nem szerepelünk a találati listában. Hogyan kerülhet fel iskolánk a listára?

Az iskolák egy központi adatbázisban kerülnek rögzítésre az Oktatási Hivatalnál, amelyből importálással kerülnek az adatok át a mi rendszerünkbe. Emiatt a mi felületünkön keresztül nem tud új iskolát felvenni. Amennyiben Ön nem találja iskoláját az iskolák listájában, annak oka, hogy a köznevelési intézmények közérdekű adatainak központi regisztrációs rendszerében nem szerepel, felvételét még nem kérte, illetve az még nem fejeződött be. Az iskolák regisztrációját az Oktatási Hivatal végzi. Miután ők felvitték a rendszerükbe, egy importálási folyamat során a Közösségi Szolgálat Portálon is megjelenik. A központi regisztrációról bővebben olvashat itt, illetve a regisztrációhoz szükséges anyagokat megtalálja itt!

 

Fogadó intézményként szerepelünk a találati listában. Hogyan kérhetek újabb felhasználót, aki szerkesztheti az adatainkat?

Minden fogadó intézmény, illetve iskola a portáltól automatikusan kap egy felhasználói hozzáférést, amivel belépve szerkesztheti az adott intézmény oldalát, kezelheti adatait. Amennyiben szükség van egynél több felhasználói azonosítóra, akkor az új felhasználót regisztrálni kell az oldalon. A Jobb felső sarokban lévő „Regisztráljon” linkre kattintva ki kell választania, hogy milyen minőségben szeretne regisztrálni, itt a fogadó intézményt kell választania. A választás után megjelenő listából ki kell választani a várost, amelyen belül az intézmény működik, majd a megjelenő listából ki kell választani az intézményt név és cím alapján. Meg kell adni az igényelt felhasználónevet (amely nem lehet azonos a már rendszerben lévő felhasználónevekkel), az érvényes e-mail címét és a teljes nevet (ami a személyi igazolványban szerepel). A Regisztrálás gomb megnyomásával egy regisztrációs igény keletkezik a rendszerben, amelyet az OFI operátorai bírálnak el (ellenőrzik a regisztráció jogosságát, illetve a személy jogosultságát a használathoz). Ha pozitív az elbírálás, akkor egy e-mailben kapja meg az ideiglenes jelszavát, amelyet első alkalommal meg kell változtatni. Ha jogosulatlan a regisztrációra, arról szintén e-mail útján értesítjük.

 

Iskolaként szerepelünk a találati listában. Hogyan kérhetek újabb felhasználót, aki szerkesztheti az adatainkat?

Minden iskola a portáltól automatikusan kap egy felhasználói hozzáférést, ezzel belépve szerkesztheti az adott iskola oldalát, kezelheti adatait. Amennyiben szükség van egynél több felhasználói hozzáférésre, akkor az új felhasználót regisztrálni kell az oldalon. A Jobb felső sarokban lévő „Regisztráljon” linkre kattintva ki kell választania, hogy milyen minőségben szeretne regisztrálni, itt az iskolát kell választania. A választás után megjelenő listából ki kell választani a várost, amelyen belül az iskola működik, majd a megjelenő listából ki kell választani az iskolát név és cím alapján. Meg kell adni az igényelt felhasználónevet (amely nem lehet azonos a már rendszerben lévő felhasználónevekkel), az érvényes e-mail címét és a teljes nevet (ami a személyi igazolványban szerepel). A Regisztrálás gomb megnyomásával egy regisztrációs igény keletkezik a rendszerben, amelyet az OFI operátorai bírálnak el (ellenőrzik a regisztráció jogosságát illetve a személy jogosultságát a használathoz). Ha pozitív az elbírálás, akkor egy e-mailben kapja meg az ideiglenes jelszavát, amelyet első alkalommal meg kell változtatni. Ha jogosulatlan a regisztrációra, arról szintén e-mail útján értesítjük.

 

Köznevelési intézményként működünk, nem szerepelünk a találati listában. Hogyan kerülhetünk fel a listára?

A Közösségi Szolgálat Portálon csak az a köznevelési intézmény szerepelhet, amelyet az Oktatási Hivatal a köznevelés információs rendszerében ( a továbbiakban: KIR) a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII.28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 7-9.§-aiban foglaltak szerint már nyilvántartásba vett, vagyis, amely OM azonosítóval rendelkező köznevelési intézmény. Amennyiben Ön nem találja a köznevelési intézményét az intézményi listákban, annak oka, hogy az intézménnyel kapcsolatosan OM azonosító kiadása iránti eljárás az Oktatási Hivatalnál még nem indult meg, vagy az eljárás még folyamatban van. Az OM azonosító kiadásához szükséges közérdekű és közérdekből nyilvános adatokat a köznevelési intézmény vezetője, vagy fenntartója adhatja meg a KIR-en (www.kir.hu) keresztül az Oktatási Hivatal részére.

Miután az Oktatási Hivatal kiadta a köznevelési intézménynek az OM azonosítót, a köznevelési intézmény adatai egy importálási folyamat révén a Közösségi Szolgálat Portálon is megjelennek.

 

Köznevelési intézményként működünk, szerepelünk a találati listában, de az intézmény adatai hibásak. Hogyan módosíthatom az adatokat?

Amennyiben valamely köznevelési intézménynek a Közösségi Szolgálat Portálon szereplő adatai hibásak, vagy egyéb okból módosítani szükséges azokat, az adatok módosítását a Korm. rendelet 11. §-a alapján szintén az Oktatási Hivataltól kell kérni. A köznevelési intézmény KIR-ben szereplő közérdekű és közérdekből nyilvános adatainak módosítását a köznevelési intézmény vezetője tudja az Oktatási Hivatalnál a KIR-en (www.kir.hu) keresztül kezdeményezni. Amennyiben a köznevelési intézmény adatainak módosítása a KIR-ben megtörtént, a köznevelési intézmény módosított adatai egy importálási folyamat révén a Közösségi Szolgálat Portálon is megjelennek.

Szerkesztette OFI dátum 2012.10.11. 9:37:14