Jógyakorlatok

Anyaotthon, közös játszóház

Kaposvári Toldi Lakótelepi Általános Iskola és Gimnázium

Beszámoló a „Borostyánvirág” Anyaotthon és a kaposvári Toldi Lakótelepi Általános Iskola és Gimnázium együttműködéséről a TÁRS programban

A gimnázium diákjai a pályázat megvalósításának időszakában rendszeresen látogatták az anyaotthonban élő gyerekeket és édesanyákat.  Az aktív, rendszeres tevékenységek során ismerhették meg igazán egymás életét, élethelyzetét. A pályázati időszak leteltével is szeretnénk ezt a kapcsolatot fenntartani, a lehetőségek és igények szerint továbbfejleszteni.

A megvalósított programok rövid leírása:
A gimnazisták megismertették osztálytársaikkal az anyaotthont és az ott szerzett tapasztalatok gazdagították társas kapcsolataikat.

A múzeumi órák során a múzeumi dolgozók is bepillantást nyerhettek a különleges élethelyzetben lévő családok mindennapjaiba, kulturális missziójuk egy lehetséges új színterének végiggondolására késztetve valamennyiüket. A programban résztvevők pedig egyedi – általuk még soha nem tapasztalt - kulturális látványosságoknak voltak részesei.

A közös teadélutánról a helyi média is tudósított, kiemelve tanulók önként vállalt társadalmi szerepvállalásának pozitívumait. Ezzel a megyei médiaszerepléssel (tudósítással) sokat számára vált jó példává a tanulóink munkája.

A húsvéti játszóházban elsajátított kézműves technikák a hagyományápolás fontossága mellett új és régi eszközök, kreatív munkák megtanulására és komplex szórakozásra is lehetőséget biztosítottak.

A közös sportdélután játékos feladatainak jókedvű vidámsága újabb jó példáját adta annak, hogy az iskola sokszínű tudás átadásának színtere lehet.

Alkalom adódott arra, hogy mindannyian megélhessük, hogy jót tenni sok különleges élménnyel gazdagítja az emberi létünket - megtanít újra szeretni…

Kötődések alakultak ki kicsi gyermekek és diákjaink között, így a mintaadás, a lehetőségek felmutatása reményt hozhat a hátrányból induló családok gyerekeinek.

Egy anya levele

„A Toldi Lakótelepi Általános Iskola és Gimnázium diákjai sok emlékezetes élményt, és boldog pillanatot nyújtott a Borostyánvirág Anyaotthon lakói számára is. Többek között részesei lehettünk egy olyan nagyszerű színpadi előadásnak, mely nemcsak a gyermekek arcára csalogatott derűt, és jelentett örömöt, hanem nekünk szülőknek is. Ebben az előadásban megmutatkozott a diákok tehetsége és az, hogy olyan nagyszerű pedagógusok állnak mögöttük, akik megfelelő képzettséget biztosítanak számukra, és kellően felkészítik őket, hogy aztán bátran indulhassanak útra a nagybetűs életbe. Az iskola jóvoltából látogatást tehettünk a Rippl-Rónai Múzeumban is, amely sok látnivalóval és érdekességgel szolgált. A gyermekek körében  különösen nagy sikert arattak a kiállított állatok, és a kézműves foglalkozás. Ezenkívül még egy olyan programmal is kedveskedtek számunkra,ahol húsvét közeledtével díszeket készíthettek, és a tojás festés fortélyait is elsajátíthatták a gyermekek. Ez nagy élményt jelentett számukra, hiszen kiteljesíthették fantáziájukat, kreativitásukat. A diákok keze alól pedig, szebbnél szebb díszek kerültek elő, melyeket az Anyaotthon számára ajándékoztak.

Ezek a programok, amelyeken a Toldi Iskola jóvoltából részt vehettünk sok, gazdag élményt nyújtottak számunkra. Segített egy kissé elszakadni, feledtetni velünk hétköznapi megpróbáltatásainkat.

Köszönettel és hálával tartozunk az iskola diákjainak, pedagógusainak, akik lehetővé tették ezt számunkra, gondoltak reánk.”

Válogatás a tanulói vélemények, értékelések sorából

„Anyukám engem és a testvéremet nagyon hosszú ideje egyedül nevel mindenféle segítség nélkül… ezért volt nekem fontos, hogy ilyen gyerekekkel foglalkozhassak.”

„Amikor beléptem az anyaotthonba, kellemesen csalódtam. Tágas, szép környezet várt.”

„Nagyon jó érzés volt mosolyt csalni a picik arcára. Pár órára elfelejtették, milyen körülmények közt éltek.”

„Jó volt a gyerekekkel együtt készíteni a húsvéti ajándékokat, hogy szebb legyen az otthonuk, s hozzájárulni ahhoz, hogy kellemesebben teljen nekik az ünnep.”

„Öröm volt látni, ahogy lelkesen vesznek részt a programokban, és mennyire jól esik nekik, hogy foglalkozunk velük.”

„Nagyon jó érzéssel tölt el az a tudat, hogy mi önként csináltunk a gyerekeknek programokat.”

„A program azért jelentett sokat a számomra, mert hozzájárulhattam ahhoz, hogy embereken segíthessek.”

„Láttam az arcukon az örömöt, hogy milyen hálásak azért, hogy foglalkozunk velük.”

„Láttam a gyerekek szemében a csillogást, amit eddig még sosem tapasztaltam, szívesen foglalkoznék velük továbbra is.”

„Láttam, hogy a gyerekeknek szükségük van arra, hogy foglalkozzanak velük. Ezen a pályán szeretnék elhelyezkedni.”

„Meséltek nekünk az anyukák arról, hogy milyen családi problémákkal küzdöttek, de az anyaotthonban megtalálták a nyugalmat, és innen talán tovább tudnak lépni, és egy új életet kezdeni.”

„Nagyon jó volt látni, hogy a gyerekek önfeledten játszanak, és jól érzik magukat.”

„Szeretnék a Pethő Intézetben konduktor lenni.”

Szerkesztette Ofi dátum 2014.11.26. 14:31:24